Uuden toimitusjohtajan blogi

Minä olen Juho Hiidenmaa ja tänään minusta tulee osa MEitä studiolaisia, kun aloitan yrityksessä toimitusjohtajana. Minun tarinani on monipolvinen kokonaisuus tätä rakastamaani alaa jo 90-luvun puolivälistä asti. Tulen käärimään hihani osana tiimiä ja ilolla tulen tapaamaan teitä asiakkaamme ja keskustelemaan lisää.

Missä mennään

Tapahtumien viimeiset vuodet ovat olleet jatkuvaa vuoristorataa. Tässä vuoristoradassa on myös hopeareunuksensa. Ainoana koko Euroopassa suomalainen tapahtumateollisuus on yhdistynyt yhden edunvalvojan alle Tapahtumateollisuus ry:ksi. Näin tapahtuma-alan etuja ajetaan aktiivisesti lainsäätäjien ja virkamiesten suuntaan ja se parantaa koko toimialan kehitystä ja vakauttaa toimintaa muuttuvassa maailmassa.

Jo korona-aikana se paransi mahdollisuuksia saada tukia ja mahdollisti alan yritysten toimintaedellytyksiä yli ajan, missä toimintaa oli valtavasti rajoitettu tai kielletty. Lisäksi olemme koko alana oppineet valtavasti ja kehittäneet uusia työkaluja tehdä teille asiakkaamme vaikuttavampia ja tuntuvampia konsepteja ja toteutuksia.

Tapahtumien tulevaisuus ja nykyisyys

Verkon yli tehtävät lähetykset ja hybriditapahtumat, missä osa kohderyhmästä seuraa lähetystä verkossa ja osa paikan päällä ovat tulleet osaksi arkipäivää. Kummatkin tapahtumaformaatit vaativat onnistuakseen oman erityisosaamisensa ja se on meidän parasta lajia. Rakentaa osana teidän, eli asiakkaittemme tiimiä vaikuttavia ja kaupallisesti onnistuneita tapahtumakokonaisuuksia. Näillä formaateilla on paikkansa, mutta kuitenkin aito ja fyysinen kohtaaminen on edelleen se vaikuttavin ja tunteita herättävin tapa kohdata toisia.

Selkein erottelu näille tavoille nyt ja tulevaisuudessa menee niin, että virtuaalinen kohtaaminen on paikallaan, kun sisältönä on suoraviivainen ja kerralla suurelle kohderyhmälle jaettu viesti. Kun kokonaisuuden tarpeena on viestin lisäksi myös tunteen ohjaaminen ja kohderyhmän syvempi vaikuttuminen ja verkostoituminen, eli vahvan kokemuksen toteuttaminen, fyysinen kohtaaminen on perusteltua. Siksi maailma ei ole radikaalisti muuttunut, siihen tullut entistäkin enemmän sävyjä ja mahdollisuuksia.

Onnistuneen tapahtuman suunnittelu ja toteuttaminen on monen asian summa. Ensiksi sen pitää olla kiinnittynyt asiakkaamme liiketoimintaan. Tehtävämme on ymmärtää asiakasta ja olla osa asiakkaan tiimiä. Näin rakennetaan ratkaisu luonnolliseksi jatkumoksi ja osaksi markkinointia, viestintää tai henkilöstöhallintoa.

Toiseksi meidän on oltava näkemyksellinen ja pystyä yhdistämään asiakkaan liiketoiminta luovaan ajatteluun. Huomioiden kohderyhmät, yhteiskunnallinen ymmärrys, trendit, mahdollisuudet ja taloudelliset rajat.
Kolmanneksi pitää osata alan regulaatio ja omata laaja kokemus vakaan ja laadukkaan tapahtuman toteuttamiseen. Tuntea toimintaympäristö, tulevaisuus, tilat, tavat, toiminnot ja perinteet. Tätä ei tehdä vain oman tiimin kesken vaan myös kumppaniverkoston avulla, jonka osaamisen orkestroimme asiakkaamme eduksi tehokkaalla tavalla.

Neljänneksi onnistunut asiakastyö vaatii asennetta ja paloa tehdä työtä yhdessä ja toisia kunnioittaen, rakentaen ikimuistoisia kokemuksia ja elämyksiä. Ja tämä tekee tästä alasta niin mahtavan päivästä toiseen. Tätä perustaa edustaa myös arvomme, jotka ohjaavat toimintaamme teille asiakkaamme ja meille päivästä toiseen.

Ollaan yhteydessä!

Juho Hiidenmaa
juho.hiidenmaa@mestudio.fi
040 568 6634
LinkedIn – Let’s connect!

Valokuvaaja: Janne Sipilä 

Pyydä tarjous