Poikkeusvuoden Focuksen tarina pohjautuu toiveeseen rakentaa täysin erilainen sekä uniikki konsepti, joka rikkoo rikkoo geneerisen seminaarin rajoja tuomalla yhteen asiapitoisuuden ja viihteellisyyden.
Kolmipäiväinen Atea Focus Love -virtuaalitapahtuma kertoo mieleenpainuvia tarinoita onnistumisista, asiantuntijuudesta sekä yhteisestä digitaalisesta matkasta. Konseptiin ja tarinaan vaikutti vahvasti vallitseva poikkeustilanne, jolloin yhdessäolon rajoitteet loivat uusia haasteita niin yksilöille, organisaatioille kuin myös koko yhteiskunnalle. Kuinka virtuaalitapahtumat ylipäätään luodaan, joissa kiitollisuus, lämpö ja inhimillisyys asiaa unohtamatta saadaan välitettyä virtuaalisesti katsojille?
Tapahtuman keskiössä oli visuaalisesti näyttävä Atea Focus Love Show, jossa asiakastarinat toimivat tapahtuman keynote -puheenvuoroina musiikkiesitysten säestyksellä. Asiaohjelmat käsikirjoitettiin viihdyttävästi, nopea tempoisiksi ja hauskoiksi osuuksiksi ennalta kuvattujen inserttien avulla. Atean rohkeus ja asiantuntijuus, kiitollisuus asiakkaista sekä kumppaneista välittyi osallistujille ruudun yli, mikä näkyi osallistujamäärässä ja sekä palautteessa.
Tapahtuma keräsi 2000 ilmoittautumista ja toteutettiin virtuaalisella tapahtuma-alustalla, jossa oli viiden päälavaohjelman lisäksi yli 20 teeman mukaista yhteistyökumppanien esitystä. Alustalla oli myös virtuaalinen messuosasto, jonka kautta pääsi tutustumaan kumppaneiden tarjontaan vielä syvemmin. Atean arvojen mukaisesti koko tapahtuman hiilijalanjälki kompensoitiin.
Tulevaisuuden rakentaminen yhteistyöllä, vastuullisuus, välittäminen ja yhteinen tahto tehdä jotain uutta toimivat kantavina voimina konseptin suunnittelussa. Nämä elementit olivat kulmakiviä, jonka pohjalta käsikirjoitimme tapahtuman. ME Studio vastasi tuotannollisesti koko kolmepäiväisestä tapahtumasta sekä tapahtuman konseptoinnista, kumppaniyhteydenpidosta, käsikirjoituksesta sekä visuaalisuudesta.